niedziela, 21 czerwca 2015

TOP 5, czyli najładniejsze okładki



Pyszczki najdroższe, oto TOP5 najładniejszych okładek książkowych i filmowych :) Oczywiście, okładki nie mogą się powtarzać, więc każda z nas musiała się wysilić i znaleźć parę naprawdę ładnych (albo wyjątkowych) według niej :)
 





Carmel


~~ Pretty Little Liars. Bezlitosne.



 Opis: Nigdy mnie nie znajdziecie.  - A.
{Bardzo mi się ta okładka spodobała ze względu na swoją prostotę i na to, jak może poruszyć wyobraźnie. Niby przypomina większość okładek PLL - ozdobne litery i sterylnie białe tło - ale kieliszek nadaje wszystkiemu wyrafinowania, a napój (w domyśle krew) sprawia, że okładka nie wydaje się przesłodzona.}






~~ Trylogia Czasu. Błękit Szafiru.


 


Opis: Błękit Szafiru to już drugi tom Trylogii czasu. Podróże w czasie, niebezpieczeństwa, miłość... Trylogia czasu rzeczywiście z trudem daje się odłożyć przed przeczytaniem ostatniej strony.
{Miałam chyba jedenaście lat, kiedy po raz pierwszy zobaczyłam okładki ,,Trylogii'', a do dzisiaj są one według mnie śliczne. Tarcza zegara to istny majstersztyk, barwy są ładnie dobrane, do tego ciekawy motyw z okiem. Niby popularny, a jednak umie jeszcze zachwycić.}









~~ Pretty Little Liars. Zatrute.




Opis: I co teraz?  - A.
{Okładka w pierwszej chwili wydała mi się... Badziewna? Coś w ten deseń. Kiedy jednak zobaczyłam ją w rękach swojej koleżanki na żywo, uznałam, że wcale nie jest taka zła. Potem, im dłużej jej się przyglądałam, tym bardziej jakimś cudem zaczęła mi się podobać, choć zazwyczaj jest na odwrót. Uznałam, że motyw jabłka wydaje się ciekawy, idealnie też oddaje tytuł ,,Zatrute'' i... Tak jakoś okładka trafiła tutaj.}






~~ Greccy Herosi Olimpijscy według Percy'ego Jacksona. 




 Opis: Kto odciął głowę Meduzy? Kto został wychowany przez niedźwiedzia? Kto oswoił Pegaza? (...) 
{Mimo że okładka do tej serii ,,Bogowie Olimpijscy według Percy'ego Jacksona'' też jest ładna, ta mnie oczarowała bardziej. Nie oszukujmy się - Pegaz wyszedł przepięknie, tak samo napis ,,Greek Heroes''. Cieszy mnie, że rysunki tutaj nie zostały wykonane komiksowo, bo jednak to odebrałoby czaru książce. Ogólnie malunki pana Rocco są równie cudowne co książki z tej serii o Percy'm, a przynajmniej tak było przy pierwszej części. Miejmy nadzieję, że tu będzie podobnie.}





~~ Lśnienie




Opis: Jack Torrance wraz z rodziną przeprowadza się do górskiego hotelu, w którym został zatrudniony jako stróż zimowy. Spokój opuszczonego poza sezonem kurortu ma umożliwić mu skoncentrowanie się na twórczości literackiej. Okazuje się jednak, że złowroga atmosfera miejsca stopniowo popycha go w obłęd.
{Kto nie zna ,,Lśnienia"? To niemal klasyka, każdy przynajmniej o tym filmie słyszał. Natomiast ta okładka doskonale odzwierciedla cały scenariusz tego dzieła. Żadnej oczywistej oczywistości, która składa się tylko z krwi i mięsa, tylko proste zamknięte drzwi z dziwnym napisem. Przyznam, że jak dla mnie jest to bardziej niepokojące niż wszystkie Annabell i Dziewczynki ze Studni razem wzięte. Bowiem co się dzieje za tymi drzwiami? Dlaczego są zamknięte? 
I jakim trzeba być porąbanym człowiekiem, aby doszukiwać się drugiego dna, patrząc na zamknięte drzwi? XD}





 Piper


~~Sekret Julii


Okładka książki Sekret Julii

Opis: Julia z Adamem uciekają z kwatery Komitetu Odnowy i trafiają do Punktu Omega, przystani dla dzieci o szczególnych zdolnościach. Wreszcie są bezpieczni. Sielanka zakochanych trwa jednak krótko. Julia poznaje sekret, który może przekreślić ich wspólne marzenia o szczęściu…
*Na serio mi się wszystkie okładki z tej serii podobają, są śliczne.*







~~Jedyna


 

Opis: America jest jedną z czterech dziewcząt, które utrzymały się w ścisłej czołówce Eliminacji. Ukochana przez zwykłych ludzi, znienawidzona przez obecnego króla, dziewczyna wciąż nie jest pewna swych uczuć. A jednak nadchodzi moment ostatecznego wyboru, tym trudniejszego, że cały los Illei może spoczywać właśnie w rękach Ami.
*Tak samo, jak wyżej- każda okładka z serii Rywalki jest cudna i mówię to jako ja, zakochana po uszy w długich, zdobnych sukniach.*






 ~~Czerwona Królowa


Okładka książki Czerwona królowa 

Opis: – Mare Molly Barrow, urodzona siedemnastego listopada 302 roku Nowej Ery, córka Daniela i Ruth Barrowów – recytuje z pamięci Tyberiasz, streszczając moje życie. – Nie masz zawodu i w dniu następnych urodzin masz wstąpić do wojska. Chodzisz do szkoły nieregularnie, osiągasz słabe wyniki i masz na swoim koncie wykroczenia, za które w większości miast trafiłabyś do więzienia. Kradzieże, przemyt, stawianie oporu podczas aresztowania to zaledwie początek listy. Ogólnie rzecz biorąc, jesteś biedna, nieokrzesana, niemoralna, mało inteligentna, zgorzkniała, uparta i przynosisz hańbę swojej wiosce i królestwu. […]

– A mimo to jest w tobie coś więcej. – Król wstaje, ja zaś przyglądam się z bliska jego koronie. Jej końce są nieprzeciętnie ostre. Jak sztylety. – Coś, czego nie mogę pojąć. Jesteś jednocześnie Czerwoną i Srebrną. Ta osobliwość pociąga za sobą potworne konsekwencje, których nie jesteś w stanie zrozumieć. Co zatem mam z tobą począć? 
*Widzicie, lubię minimalizm- wystarczyła jedna korona oblana krwią...*






~~Tajemniczy Ogród


 

Opis:  Po śmierci rodziców jedenastoletnia Mary Lennox wprowadza się do domu wuja. Na terenie ogromnej posiadłości dziewczynka poznaje nowych przyjaciół oraz odkrywa zaniedbany ogród, któremu chce przywrócić dawny wygląd.
*Piękna okładka, piękne wnętrze- nic dodać, nic ująć.*






~~Życie Pi


 

Opis: Piscine Molitor Patel (tytułowy Pi) jest synem dyrektora ogrodu zoologicznego. Jego ojciec postanawia przenieść swoje zoo z Indii do Kanady. W czasie rejsu transportującego zwierzęta i tytułowego bohatera, dochodzi do sztormu w wyniku którego statek ulega katastrofie. Pi wraz z kilkoma nielicznie ocalałymi zwierzętami hieną, zebrą, orangutanem i tygrysem bengalskim znajdują się po niej w jednej szalupie ratunkowej na otwartym oceanie, by przez kolejne 227 dni walczyć o przetrwanie.
*Jedno wyjaśnienie- uwielbiam tygrysy.*






Ann


~~Harry Potter


Opis: Chyba każdy, nawet ten, kto nie czytał/widział filmów, wie, co to jest "Harry Potter". (Na przykład moja polonistka- nie widziała, nie czytała, a i tak wyklina J.K.Rowling, że to plagiat, kradzież itp.). 
Harry Potter- jedenastoletni chłopiec w dniu jedenastych urodzin dostaje list, który zabiera go od znienawidzonego wujostwa i przenosi do Świata Czarodziejów; świata, gdzie jest dla niego miejsce, gdzie żyli jego rodzice, gdzie jest legendą, gdzie pozna swoich przyjaciół, przeżyje niesamowite przygody, gdzie, cierpliwie przez siedem lat, Lord Voldemort będzie próbował go zabić i Harry będzie próbował zepsuć mu plany na przejęcie władzy nad światem.
(Okładki nie są powalająco piękne, jakby ktoś zobaczył je pierwszy raz. Są ładniejsze wydania: takie albo  takie. Ale, według mnie!, te okładki stały się tak kultowe, wiążą się z taką magiczną historią, że są jednymi z piękniejszych)




~~Diabelskie Maszyny



Opis: Rzecz dzieje się w wiktoriańskiej Anglii. Tessa Gray, po śmierci ciotki, która ją wychowuje, jedzie do Londynu, do brata. Tam zostaje porwana, dowiaduje się, że ma moc- może przybierać postać każdego człowieka, kiedy dotnie coś, co do niego należało. Pewnego dnia, z niewoli ratuje ją Will Herondale, zabiera do Londyńskiego Instytutu, miejsca dla Nocnych Łowców. Tessa koniecznie chce odnaleźć brata, Nocni łowcy mają własne śledztwo i problemy, które się łączą i razem próbują rozwikłać tą tajemnicę. Książka pełna wspaniałych postaci, niesamowitych relacji i umiejętnego oddawania uczuć bohaterów, przez autorkę. Jak sama fabuła i główna bohaterka czasem nie irytowały, tak bohaterów uwielbiam. No i epoka- kiedy byłam w Londynie, szłam ulicami i... widziałam to miasto ponad sto lat temu. Najpiękniejsza z epok; książka oddaje jej piękno i tajemniczość. 




~~Zapasy z Życiem



Opis: Jun, nastoletni mieszkaniec Tokio, odkąd skończył dziesięć lat i uciekł z domu, sprzedaje tani badziew przy metrze. Nienawidzi ludzi, w kontaktach ogranicza się do opryskliwego minimum. Aż!, pewnego dnia, przed jego straganem staje starzec, który uparcie, dzień w dzień, powtarza "Widzę w tobie grubego gościa!". Wszystko pięknie, gdyby Jun nie był wygłodzonym szkieletem człowieka. Książka, o szansie, jaką daje los. O nastolatku, który dojrzewa, uczy się życia przy pomocy jakiegoś dorosłego i religii (jak w wielu książkach Schmitta). Okładka skromna, prawda? Ale klarowna. 




~~Into the wild (pl:Wszystko za życie)


Opis: Historia chłopaka, który po studiach zbuntował się na świat. Zbuntował... Miał dosyć biegu, komercjalizmu, pieniędzy, chęci posiadania wszystkiego, coraz więcej i więcej. Wziął plecak, wziął oszczędności i poszedł na przeciw przygodzie życia. Z celem jednym: Alaska.
Nie ma w tym filmie wartkiej akcji, nie ma strzelanin, pościgów, kłopotów sercowych i zakazanych romansów. Jest mądrość, są piękne cytaty i prawdy o tym co nas otacza.




~~ Stowarzyszenie Umarłych Poetów



Opis: Kiedy na okładce ktoś się uśmiecha, jest szczęśliwy, widać radość i ulotność chwili... nie są one wtedy piękne? Film, na podstawie którego napisano książkę. O elitarnej szkole dla chłopców, w której pojawia się Keating, nauczyciel angielskiego i nie uczy tak, jak powinien. Uczy ich 'carpe diem', rozwija ich pasje, buduje wiarę w siebie, pokazuje jak krzyczeć, jak wykrzyczeć swoje uczucia i emocje, wyrażać własne potrzeby. I choć zderzenie z realiami, innymi ludźmi, codziennością jest w skutkach opłakane, to i tak film jest pełen radości, uśmiechu i piękna. Danie na okładkę czegoś smutnego, dołującego, nie pokazującego tego młodzieńczego szału radości i energii po prostu kaleczyłoby treść i sens tego filmu.



17 komentarzy:

  1. Ze wszystkich tych okładek najbardziej podobało mi się Życie Pi, choć filmu nie oglądałam. Z tych tutaj podobały mi się jeszcze Jedyna (dopiero zdałam sobie sprawę, że choć książka jest głupia to niemiłosiernie wciąga i ma śliczną okładkę) i Zapasy z Życiem (nie wiedziałam o istnieniu, ale bardzo fajna okładka).
    Z moich ulubionych to Schronienie Cobena zasługuje na takie top 5, Kilka Sekund od Śmierci tego samego autora też. Lubię jeszcze wszystkie Baśnioboru.
    Fajny pomysł z tymi Top 5.
    Kiedy kolejne FT?
    Okej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PIERWSZA!!! Chyba pierwszy raz w życiu!!!!!!!!!!!

      Usuń
    2. Sprawdziłam i racja, okładka ,,Schronienia" jest prześliczna ;) Reszta też jest bardzo ładna, ale ta do mnie najbardziej "przemówiła".
      Kiedy FT? Cóż, raczej niedługo będzie, postaramy się wkrótce podać datę :) Za to wkrótce pojawi się pewna niespodzianka, ale ciii...
      Carmel

      Usuń
  2. Ze wszystkich okładek najlepsza jest ta od PJ i ,,Życie Pi''.
    Tak się składa, że film oglądałam. Znaczy...wydaje mi się, że to ten film xd
    Jednak według mnie w tym top5 powinno się znaleźć jeszcze okładka ,,Strażników Historii'' bodajże z Niemiec (lub z Anglii) i...To chyba tyle xD
    Pozdrawiam, życzę weny i czekam na FT!
    ~Wikkusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strażników Historii nie czytałam, ale spojrzałam i tak - mają naprawdę niezłe okładki ;)
      Carmel

      Usuń
  3. Rzeczywiście, te Top5 to bardzo fajny pomysł. Wybrałyście naprawdę ładne okładki (nie wszystkie mi się podobały, ale większość była ładna). Najbardziej podobały mi się Zapasy z życiem. Lśnienie i Czerwona królowa. Za to niezbyt przypadły mi do gustu Tajemniczy ogród i Stowarzyszenie umarłych poetów.
    Ja dorzuciłabym tu jeszcze te okładki:
    1. "Eleonora i Park". Wiem, że Carmel i Piper czytały tą książkę i mi osobiście bardzo podoba się prostota i przesłanie okładki.
    2 "Deklaracja" Gemmy Maley. Tutaj śliczne jest połączenie kolorów i jeden główny obiekt na środku.
    3. "Igrzyska Smierci" pierwsza część, ale ta okładka, zrobiona na podstawie filmu.
    4. "Alchemik" i inne księżki z tej serii. Po prostu podoba mi się ich styl.
    Jeśli kogoś to obchodzi może sobie te okładki zobaczyć.
    No, ogólnie bardzo fajnie.
    A, i będę oryginalna i nie zapytam się kiedy FT. Zapytam się: Kiedy "Mów mi Nelly"?
    Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS: Życie Pi też jest śliczne, zapomniałam dopisać. I to było chyba o chłopcu, którego płynął z tygrysem na tratwie, tak w skrócie. Jeśli mam rację, to oglądałam.
      Aga

      Usuń
    2. No właśnie ja też ten film oglądałam xD Jeszcze weszli na tą wyspę, gdzie była jakaś...dziwna roślinność? Nie pamiętam dobrze. Ale za to zachowało mi się w tym wszystkim moment, w którym ten chłopiec pokazywał tygrysowi, że jakaś tam część tej ,,tratwy'' jest jego własnością. Boże...Jak ja się wtedy śmiałam! xD
      ~Wikkusia

      Usuń
    3. Tak, ten moment z tratwą był epicki ;3
      Carmel

      Usuń
    4. Każdy ma swój własny gust, więc bardzo się cieszymy, że spodobały Ci się niektóre okładki ;)
      Okładka Eleonory i Parka jest ładna, fakt. Ale szczerze? Nie podoba mi się na niej Park xd Eleonora jest boska, ale Park...? Wedłu mnie nie do końca.
      Alchemik ma boską okładkę ;3
      Nelcia będzie niedługo. Dokładnej daty nie podam - wolę nie, aby się nie spóźnić - ale już serio wkrótce.
      Carmel

      Usuń
  4. Dawno mnie nie było na waszym blogu, a postów przybywa (Muszę chyba rzucić parę rzeczy, by to wszystko przeczytać XD). Postanowiłam więc, że najpierw przeczytam ten, bo fakt faktem niektóre okładki naprawdę mi się spodobały.
    Za najładniejsze uważam Życie Pi i Pretty Little Liers Zatrute. Obie mnie tak urzekły, że chyba je przeczytam. Na pewno je przeczytam. Szczególnie tą z tygryskiem.

    Zapraszam do siebie: http://hakuna-muhimu.blogspot.com/
    Mi$ka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi$ka, ostatnio niestety posty pojawiają się rzadziej niż kiedyś - wystawianie ocen - ale od wakacji zaczną się pojawiać jak kiedyś, dwa w tygodniu, albo przynajmniej tak się postaram :) Dlatego głowa do góry; mogło być gorzej z nadrabianem xD
      Cieszę się również, że przypadły Tobie do gustu nasze okładki ;3
      Carmel

      Usuń
  5. Czwarty raz... Czwarty raz pisze ten komentarz!!! Cały czas mi się usówa! Dostaje szału! Przez to może być trochę krótszy przez prawdopodobieństwo kolejnego usunięcia.
    Na początek, okładka Into The Wild mnie rozwaliła. Jak na nią spojrzałam i przeczytałam o co chodzi chciałam wyjść na dach przez okno xD To psuje moją psychikę!
    Okładka z seri Rywalki też była cudna. Ta suknia, piękna. W sumie nie wiem czemu mi się podoba nigdy nie lubiłam, ani nie nosiłam sukienek. Poprostu mi się podoba. Jest śliczna
    Okładka Istnienia ma w sobie coś tajemniczego, intrygującego, a zarazem przerażającego. Podoba mi się niewidzieć czemu. Jest zaciekawiająca :?
    A teraz pytanko, co sądzicie o okładkach "Próby Żelaza" i "Baśnioboru"? Jak dla mnie są cudne, tajemnicze i poprostu piękne! Te rysunki są takie... Nie wiem jak to określić :? Poza ty uwielbiam te książki (No dobra Baśniobór bardziej, ta druga jest lekko niedopracowana). Dobra wiem gadam już o wszystkim i o niczym. Poprostu napiszcie co o tym sądzicie. :)
    Pozdrowionka ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Into The Wild jest pięknym filmem, polecam. Ale nie spodziewaj się wartkiej akcji; przekaz i zdjęcia powalają :) Tak, Harry Potter jest okładką po prostu piękną i inaczej nie da się określić. No, chyba, że użyjemy słowa 'maczigną". Wtedy pasuje równie bardzo c:
      Baśniobór mi się średnio podoba. Nie przebrnęłam przez tą książkę. Owszem, jest pełna i tajemnicza, ale nie przyciąga mnie; rozumiem jednak, że dla niektórych może być śliczna ;) A 'Próby Żelaza" są dla mnie zbyt nowe, nie lubię, kiedy jest tak jasno, pełno.
      ~ Ann

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie będzie zawsze boska, to była jedna z pierwszych książek fantasy i to ona mnie skłoniła do Harry'ego Potter'a i Percy'ego. Więc nie ważne czy była dobrze napisana czy nie, bo szczerze nie pamietam jak to tam było. Strasznie dawno to czytałam... :( A co do Próby Żelaza, to też nie czytam takich książek (nowych). Ale dostałam ją na urodziny od koleżanki i nie mogłam nie przeczytać. Książka trudno ją opisać, z jednej strony fajna, z drugiej słabo napisana. Ale fabuła urzeka. Okładka, szczególnie chodzi o tą postać w masce jest jakaś taka... Poprotu śliczna. Ale nie wszystkim musi się podobać. I sory że cię męczę kolejną odpowiedzią xD

    OdpowiedzUsuń
  8. Moim zdaniem najładnijsza jest z Percy'ego Jacksona ja lubię równiesz tą z Bogów Olimpijskich

    OdpowiedzUsuń